Eerste week in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Irene - WaarBenJij.nu Eerste week in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Irene - WaarBenJij.nu

Eerste week in Lima

Blijf op de hoogte en volg Irene

06 September 2012 | Peru, Lima

Lieve lezers,

Na een enerverende week achter de rug te hebben vond ik het weer tijd worden voor een blog. Ten eerste: bedankt voor alle leuke/lieve/mooie reacties die ik van jullie heb gekregen op mijn vorige blog. Het is fijn om te merken dat mensen meeleven.

Net zoals ik in mijn openingszin al aangaf heb ik een bijzondere week achter de rug. Het begon zondag in de kerk. Vanwege onze jetlag waarschijnlijk werden we vroeg wakker. We bleven rond een uurtje of tien op onze kamer en gingen daarna naar beneden. Daar was nog helemaal niemand. Rond 12 uur werd iedereen pas wakker, wat bleek: ze hadden zich verslapen. We gingen naar de kerk en de kerkdienst was al begonnen, maar we konden toch nog naar binnen. Het was een mooie maar lange dienst en vanwege de taalbarrière erg moeilijk te begrijpen. Wel een bijzondere ervaring vond ik het. ’s Middags gezellig bij Arjan geweest en ’s avonds weer naar de kerk geweest.

De eerste helft van deze week verliep een beetje anders dan gepland. Dit vanwege het overlijden van de moeder van onze begeleidster in Lima (Anamaria). Tevens wonen wij bij haar in huis. Dinsdag zouden we een bezoek hebben gebracht aan San Marcos. Dat is de universiteit waaraan wij ook een aantal colleges gaan volgen. Elke dinsdag en donderdag krijgen we daar les op de faculteit: educatie. Hoe kan het ook anders ;) Ik heb daar veel zin in. Ook al zal het Spaans op een behoorlijk hoog niveau liggen en pittig zijn in het begin. Helaas ging dit bezoek niet door, wat natuurlijk wel begrijpelijk is in deze situatie. We zijn naar de begrafenis geweest en de condoleance. Een begrafenis is hier wel heel anders dan in Nederland. De mensen lijken niet echt verdrietig. Ze lachen en maken grapjes. Dat voelt een beetje vreemd. Vanwege dit overlijden kwam er ook familie uit Europa over die tijdelijk bij Anamaria zullen verblijven waardoor wij (Dorene en ik) tijdelijk ergens anders verblijven. We gaan logeren bij een nicht van Anamaria.
Inmiddels zijn we gearriveerd bij de nicht: Martha. Haar man is dominee en ze hebben drie dochters. Zij kunnen goed Engels dus we kunnen gezellig met ze kletsen. De mensen hier vinden een hechte familieband belangrijk. Toen we arriveerden was het eerste wat de dochters zeiden: ‘We love food.’ Eten is hier echt een gezellig familiemomentje. We krijgen ook op de meest bizarre tijden eten. Als we 's avonds om tien uur nog trek hebben krijgen we nog gerust een bord warm eten. Wel heel lekker eten trouwens!

Tot zover even over deze week. Ik verheug me op jullie reacties en vind het erg leuk om te zien hoe jullie meeleven.

Groetjes uit Lima,
Irene


  • 06 September 2012 - 07:21

    Willy:

    Ha Irene,

    Nou je hebt al heel wat meegemaakt daar. Verslapen en toch nog naar de kerk gaan. Duurt een dienst daar zo veel langere dan bij ons? Wij zouden denk ik zeggen ik pak de 2e dienst wel. Een overlijden, dat is ook niet niks. Hoop ondanks alles dat je het toch naar de zin hebt. Ben benieuwd wat je van de colleges vind.
    Groet'n van de Sellesjes van de Oostermaat

  • 06 September 2012 - 07:52

    Anne Selles:

    Heeee!
    Wat leuk, weer een berichtje. Wat heb je al veel beleefd! Geen fijne ervaring natuurlijk, zo'n begrafenis. Maar wel interessant om de verschillen tussen hier en daar mee te maken, lijkt me.
    Ik hoop dat je het ook in je nieuwe gastgezin naar je zin hebt!
    Geniet van de eet-momentjes (haha) en alle nieuwe ervaringen, en ik kijk uit naar je volgende berichtje :-)
    Veel liefs!

  • 06 September 2012 - 17:06

    Gerrit:

    Hey Irene,

    dus je heb nog wel een beetje last van een jetlag gehad en verslapen kan iedereen overkomen.
    en hoe zingen ze daar psalmen of geesteliijke liederen.

    en een begrafenis dat verwacht je ook niet zo gauw.

    je heb wel weer veel beleefd, veel plezier en gedraag je wel en beetje hé :-)

    groetjes,

    Gerrit Palland




  • 06 September 2012 - 21:51

    Melanie:

    Hé Irene,

    Vandaag onze eerste minor-bijeenkomst gehad op de GH, we missen je hoor!!!
    Hoop dat je het daar naar je zin hebt, spannende verhalen schrijf je al.
    Ga je vooral genieten van je tijd daar?
    Ik hou je in de gaten ;)
    Liefs,
    Melanie

  • 07 September 2012 - 21:20

    Marianela:

    Hola Irene,

    ¿Cómo estás?

    Que pena de tu chaqueta,¿ ya compraste otra?

    Me parece que vas ha viver la vida como se viven ahí en Peru.
    Es bueno, así uno puedo comprender la cultura mejor.

    Apesar de todo tenéis suerte de que las sobrinas de Anamaria pueden hablar Ingles,
    así podéis comunicar más fácil con ellas.

    Te deseo lo mejor y hasta la proxima vez.

    Un cordial saludo
    Marianela

  • 09 September 2012 - 01:59

    Irene:

    Hola Marianela,

    Estoy bien! ¿y tú? ¿Qué tal?

    No, no comprí una otra.
    Esta no una problema.

    Me gusta viver en las casas del habitantes de Perú.

    Hasta la proxima vez!

    Saludos,
    Irene






  • 10 September 2012 - 12:12

    Reinate:

    Ha meid,

    Nu even de tijd om rustig jou blog te lezen.
    Wat een ervaring doe je op. Leuke ervaringen, maar ook minder leuke ervaringen.

    Haha, lekker eten.. Vind ik ook typisch iets voor jou.. Misschien een idee om op de CJK een keer een spaans gerecht te koken wat jij ons zou aanbevelen?

    Meid, heel veel suc6 daar! Zie uit naar jou volgende blog..

    Liefs Reinate

  • 10 September 2012 - 16:44

    Jan:

    Hola Irene,

    No debes hablar mucho en ingles!!! Practique el espanol mas, que sera de gran bendicion en el futuro!

    Disfrute la comida!
    Por favor una reaccion por correo electronico!
    Jan

  • 17 September 2012 - 22:46

    Agnes :

    Hee Irene,

    Kwist helemaal niet dat je zo ver weg zit zeg!
    Maar leuk dat je een blog bijhoud, ik zal 'm gaan volgen.
    Leuk om je ervaringen te lezen.

    Fijne tijd daar, geniet er van!

    Groetjes,
    Agnes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 5742

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 07 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: