Puur genieten in het mooie Peru! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Irene - WaarBenJij.nu Puur genieten in het mooie Peru! - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Irene - WaarBenJij.nu

Puur genieten in het mooie Peru!

Door: Irene

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 November 2012 | Peru, Arequipa

Lezers,

Inmiddels hebben we onze reis hervat en zitten we in het prachtige Arequipa.

Twee dagen na ons avontuur in de jungle moesten we afscheid nemen van Moyobamba. We moesten onze koffers inpakken. Dat was nog niet zo makkelijk, maar na veel passen en meten paste de koffer dicht. We bedankten onze families, gaven knuffels en moesten toen toch echt vertrekken. Ik heb een erg mooie tijd gehad in Moyobamba en zal het ook echt gaan missen.

Na Moyobamba stond een dagje Chiclayo op de planning. We verbleven een nacht in de bus en kwamen in de ochtend in Chiclayo aan. Daar werden we opgewacht door de plaatselijke dominee (Maxwell). Hij regelde taxi`s voor ons naar een mooi hotel. Ondanks dat we best wel moe waren stond er heel wat op het programma. We gingen tussen de middag eten bij de familie Kommers. Een Nederlands zendelingenechtpaar. Daar waren onverwacht nog twee jongens die een rondreis door heel Zuid-Amerika maken. Leuk om weer even in het Nederlands te kunnen praten! Verder de dag hebben we een bezoek gebracht aan een staatsschool. Daarna gingen we voetballen met mensen van de plaatselijke kerk. Ondanks de te kleine bal en kleine goal een leuk potje gevoetbald!

Vanaf Chiclayo reisden we naar het verre Noorden: Piura. In Piura namen we nog een bus om in Máncora uit te komen. Daar werden we, net als in Iquitos, overvallen door alle taxi´s. We bekeken een aantal hostels en kwamen tenslotte bij een mooi hostel uit. Met zwembad, WIFI én een warme douche. In Máncora zijn we ongeveer een week gebleven, we hebben daar veel aan het strand gelegen en gerelaxt. Het was daar heerlijk weer. Even een heerlijk bijkomweekje gehad.
Na Máncora zijn we voor één dagje teruggegaan naar Lima, om onze gastgezinnen weer even te ontmoeten en bij te kletsen. Ze vonden ons vooral erg bruin geworden, het zou leuk zijn als dit kleurtje er over 2 weken nog opzit ;) Het was fijn om de mensen weer even te zien en te spreken.

Na het dagje Lima gingen we verder naar Paracas. We zouden om 7 uur met de bus te vertrekken en Kely, Dorene en ik stonden dus netjes om iets voor 7 klaar voor vertrek. Om 7 uur waren de anderen er nog steeds niet, naar wat heen en weer gebel bleek dat zij dachten dat de bus om half 8 vertrok. Oeps.. Wat gingen wij nu doen? Toch mee, of niet? We kozen ervoor om toch mee te gaan en dus zaten we met z´n drieën in de bus. Na een uur rijden in de bus kwamen we bij een gebouw wat verdacht veel leek op het gebouw waar we waren opgestapt. Sterker nog: het was hetzelfde gebouw! Janouk, Dorene en Arjan stonden met een big smile te wachten en stapten blij in de bus. Wat bleek: de bus was helemaal teruggereden om hen op te halen! Zoiets kom je in Nederland denk ik niet snel tegen.

Gelukkig kwamen we dus alle zes in Paracas aan. Daar boekten we een tour voor de volgende dag naar de Ballestas-eilanden. Tevens boekten we onze tickets naar Huacachina, waar we ook een dag willen verblijven. De volgende dag vroeg vertrokken we naar de Ballestas-eilanden. Eilanden middenin de zee waar zeehonden, vogels en pinquins in het wild te zien waren. Echt super gaaf!

Die middag vertrokken we naar Huacachina. Huacachina, een klein dorpje in de buurt van Ica. Het dorpje is geheel omgeven door zandbergen wat het erg mooi maakt. Dezelfde middag stond er een excursie op ons te wachten. Sandboarden en met de buggy rijden. Met toch wel knikkende knieen stond ik boven aan de top om naar beneden te gaan. Eerst heel eng maar toen we eenmaal gingen was het echt supergaaf. Wat een KICK! Heerlijk gesandboard en ook nog op de buik op het board naar beneden. Zeer geslaagd!

Vanuit Huacachina zijn we doorgegaan naar Arequipa, hierover de volgende blog meer!

Liefs uit Arequipa,
Irene

• 25 November 2012 - 18:54

Willy:

Hoi Irene,

Wat leuk om weer wat te lezen. En wat maak je wat mee daar. Ben benieuwd hoe bruin je wel niet bent. Nog een poosje en dan zie we je wel weer door de Oostermaat krossen.

groetjes de Sellesjes van de Oostermaat

• 25 November 2012 - 19:58

Berdien:

Yeaaah over 2 weken kan ik je in me armen sluiten en je verhalen aan horen! ZIN IN.
    Maar geniet nu nog even van je avontuur. :)

• 26 November 2012 - 10:56

Anne:

Heee, wat tof om te lezen! Wat doe je gave dingen! Ik ben benieuwd naar alle verhalen en foto's, gelukkig nog maar twee weekjes :)

• 26 November 2012 - 20:40

Gerrit:

Hey Irene,

wat een service dat je bus nog een keer terug ging, je heb wel wat beleefd daar, dus het was toch weer een mooie ervaring op daar naar toe te gaan.

ik hoor en lees je volgende blog wel weer.

groetjes,

Gerrit

• 03 December 2012 - 12:29

Annemieke:

Woehoe als alles goed mag gaan, ben je zaterdag weer in Nederland!! :)
    Nog veel plezier de laatste daagjes.

liefs, Annemieke