Aangekomen in Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Irene - WaarBenJij.nu Aangekomen in Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Irene - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Lima!

Blijf op de hoogte en volg Irene

25 Augustus 2012 | Peru, Lima

Lieve mensen,
Buenas noches Holanda!
Terwijl ik hier zit is het bij jullie half één ’s nachts en hier in het koude Lima half zes ’s middags.
Gisteren begon de grote reis. We vertrokken voor dag en dauw vanaf de Kamperzeedijk. Om 8 uur vertrok het vliegtuig richting Lima en om half 5 zaten we in de auto richting Schiphol. Na de avond ervoor afscheid genomen te hebben van familie en vrienden kon de grote reis beginnen. Voor mij was het de eerste keer vliegen en dus nog extra spannend. Eerst moesten alle koffers afgegeven worden, ik had precies 23 kilo ;) Daarna nog even wat tijd door kunnen brengen met de familie. Dat was wel heel fijn. Om half 8 gingen we met z’n zessen door de douane: Arjan, Dorene, Janouk, Kely, Lorianne en ik. Dat was wel even een emotioneel moment: de reis was begonnen!
We gingen via Parijs naar Lima en moesten daar ook overstappen. Dat verliep prima. Onze handbagage moest nog wel even gecheckt worden. Op de luchthaven kwam ik erachter dat ik mijn jas in het vliegtuig had laten liggen. Dat was wat minder. Dan in Peru maar een nieuwe kopen. Goede reis gehad met enige turbulentie.
De aankomst in Lima was verwarmend. Er stond een man met een bord waarop stond: Gereformeerde Hogeschool. We voelden ons meteen welkom! Later kwamen er meer mensen om ons naar ons gastgezin te brengen. Dorene en ik zitten de eerste paar dagen in ieder geval samen in een gastgezin. Op de luchthaven werd iedereen opgepikt door het gastgezin. Het verkeer is vergeleken bij Nederland één grote chaos. Overal wordt getoeterd, busjes zitten echt te vol en stoplichten zou ik over het hoofd zien. Onverwacht gingen we naar een universiteit van Lima. Dorene en ik kwamen bij mensen in huis waarvan de vrouw op de universiteit werkte. Daar kregen we zo ineens een rondleiding van Anamaria, we mochten ineens – in het Spaans- ons voorstellen aan een klas studenten. Dat was wel bijzonder en erg leuk. Daarna reden we naar onze gastfamilie. Het was inmiddels avond geworden en we kregen onze eerste Peruaanse maaltijd. Rijst, gebakken banaan, gebakken ei en koeienvlees. Dat smaakte wel na de lange vlucht. Tenslotte lagen we na 24 uur op geweest te zijn in ons bed.
Dit was de eerste blog vanuit Peru. Ik geniet nu al en heb veel zin in de komende tijd hier!
Liefs uit Lima,
Irene

  • 25 Augustus 2012 - 02:18

    Gerrit:

    Hey Irene,

    mooi dat je het zo goed naar je zin hebt.

    dus kun je ook nog gaan shoppen voor een nieuwe jas, heb je dat ook eens gedaan in lima
    dat eten wat je daar kreeg komt mij wel bekend voor het lijk wel een beetje op nederlands en chinees eten.

    heel veel plezier
    en ik kijk uit naar je volgende blog

    Groetjes uit nederland

    Gerrit Palland









  • 25 Augustus 2012 - 10:05

    Anne Selles:

    Heeee!

    Balen dat je nu geen jas hebt, in het 'koude Lima'. Is het daar echt zo koud?
    Wat een leuke dingen heb je al gedaan. Lijkt me tof om een keertje te kijken op de uni daar!
    Heel veel plezier bij wat je de komende tijd allemaal gaat doen :-)

    xxx

  • 27 Augustus 2012 - 09:27

    Annemieke:

    Heee Irene!

    Je zult het vast wel zat zijn geweest na die 24 uren. Fijn dat de reis goed is gegaan! Is het al gelukt een nieuwe jas te kopen? Ben erg benieuwd naar wat voor kleding ze daar dragen ;D
    Heel veel plezier de komende tijd en tot de volgende blog!

    Liefs

  • 27 Augustus 2012 - 15:18

    Rianne:

    Lieve Ireen.

    Hoe is ie ondertussen daar in Lima?
    Goede reis gehad?

    Leuk je verhaal te lezen, volgens mij heb jij het (tot nu toe) wel naar de zin.

    Wat een handige actie met je jas;P Echt weer iets voor jou. Haha. Maar snel nieuwe kopen dus. Of is dat heel niet nodig nu.
    Heb je ondertussen Lima al een beetje verkend. Cultuurshock al gehad, of ben je die nog aan het verwerken.
    Hoe was je zondag daarzo? Zal wel heel anders zijn dan hier.

    Ik zie uit naar je volgende blog. Dan lijk je niet zo ver weg;)
    Hou je taai!

    Liefs


  • 27 Augustus 2012 - 18:20

    Evianne:

    Hoi! Leuk om je eerste ervaring(en) te lezen! En alles is zo herkenbaar... Vooral ook: rijst, gebakken banaan en gebakken ei... zul je in die maanden wel veel vaker eten! Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen!!(word wel een beetje jaloers op jullie) Een hele fijne tijd in het mooie Peru!
    Liefs

  • 27 Augustus 2012 - 18:58

    Reinate:

    Ha meid,

    Leuk, je eerste ervaring te lezen! Top joh! Fijn om te voelen dat je direct welkom bent daar! Hopen op een goede tijd! Ben benieuwd naar je volgende ervaring.

    Lfs Rena

  • 27 Augustus 2012 - 19:08

    Willy:

    Hoi Irene,
    Leuk om te lezen hoe je reis was en over je eerste indrukken. Fijn dat je je direct welkom voelt en natuurlijk helemaal top om ook direct al een rondleiding op de universiteit te krijgen.
    We hopen snel weer wat van je te horen.

    Groet'n van de zeediek,
    alle sellesjes van Oostermaat 49

  • 29 Augustus 2012 - 23:36

    Nelleke:

    Heey Irene!
    zag je pas nog kranten rondbrengen en zo zit je alweer in Peru! Gaaf hoor en fijn te lezen dat alles goed is verlopen! Geniet ze daar en heel veel succes en plezier voor de komende tijd!
    We gaan je zeker volgen op je blog, tot schrijfs!
    groeten van Nelleke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Actief sinds 24 Dec. 2012
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 5734

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 07 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: